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Citatio: J. Součková & G.G.W. Müller, hethiter.net/: Hethitische Bibliographie (2008-02-18)


Ergebnisse der Auswahl | Selection Results


Thema: 95.3. Ikonographie
Zur Systematik
Akurgal E. 1979a: Analyse iconographique, stylistique et structurale de l'architecture et de la sculpture de Tell Halaf Fs Laroche 9-28
Akurgal E. 1981a: Aramaean and Phoenician Stylistic and Iconographic Elements in Neo-Hittite Art Temples and High PIaces 131-141
Anonymus 1963e: Het dier als motiefin de antieke kunst. Tentoonstellingscatalogus Nr. 6 ?Rezension?
Arešjan G.E. 1988a: Éléments indoeuropéens dans la mythologie du Plateau Arménien et du Caucase du Sud au lIe mil. av. J.-C. ŠULMU 3 19-37
Baltacioğlu H. 2007a: Yazili Kaynaklarin ve Arkeolojik Verilerin Işɩğɩnda Eski Hitit Sanatɩnda Bir Kent Modelinin Tanimi AMM 2006 385-437
Baltacioğlu H. 2015a: Hitit Yazılı Kaynaklarında ve Görsel Sanatlarında purpura-, purpuri- (purpura-, purpuri- in Hittite written sources and visual arts) Anadolu 41 239-296
Beckman G. 2012a: The Horns of a Dilemma, or On the Divine Nature of the Hittite King CRRAI 54 605-610
Bielefeld E. 1962a: Ein altanatolisches Motiv bei Kanachos IM 12 18-43
Bisi A.M. 1965a: Il Grifone. Storia di un motivo iconografico nell'antico oriente mediterraneo Studi Semitici 13 ?Rezension?
Bittel K. 1936-1937a: Beiträge zur kleinasiatischen Archäologie AfO 11 38-56
Bittel K. 1978-1980a: Der Schwertgott in Yazılıkaya Anadolu 21 21-28
Blömer M. − Messerschmidt W. 2014a: Das Fragment einer syro-hethitischen Votivstele vom Dülük Baba Tepesi II: Die Ikonographie Asia Minor Studien 73
Bonatz D. 2001a: Mnemohistory in Syro-Hittite Iconography CRRAI 45 65-77
Börker-Klähn J. 1999b: Schrift-Bilder UF 31 51-73
Bretschneider J. 1991b: Zu einer Flügelsonne im Ethnologischen Museum von Adana UF 23 9-12
Canby J.V. 1986a: The Child in Hittite Iconography Fs Mellink 54-69
Chaix L. 1984a: Quelques réflexions sur le bucrâne Animal, homme, dieu dans le Proche-Orient 33-37
Collins B.J. 2010b: Hero, Field Master, King: Animal Mastery in Hittite Texts and Iconography Master of Animals 60-75
Crepon P. 1981a: Le thème du cerf dans l'iconographie anatolienne des origines à l'époque hittite Hethitica 4 117-155
Cult Image: Cult Image and Divine Representation in the Ancient Near East ASOR Book Series 10 ?Rezension?
Czichon R.M. 1995b: Zur Komposition der Taprammi-Schale IM 45 5-12
Danrey V. 2006a: L’homme-montagne ou l’itinéraire d’un motif iconographique RANT 3 209-217
De Vos J. 2004b: Les répresentations égyptiennes de Khattusili III: à propos de l'usage des empreintes de sceaux royaux par la chancellerie égyptienne Fs Lebrun 1 175-200
Emre K. 2011a: The Traces of Kültepe/Kanesh in Hittite Art Anatolia’s prologue 154-159
Ensert H.K. 2005a: Is “the Figure No. 34 at Yazılıkaya” the Sungod or a King? 5HitCongr 293-302
Ensert H.K. 2005b: M. Ö. İkinci Binde “Kanatlɩ Güneş Kursu” İle Taçlandırılmış Anadolulu Hitit Figürleri Anadolu/Anatolia 28 25-46
Erdil-Kocaman S. − Ögüt B. 2011a: From Teshub to Jupiter Dolichenus – The Iconographical Development of the Storm God in Southeastern Turkey and Northern Syria Intercultural Contacts 511-520
Furlani G. 1947a: Ispirazione egiziana delI'edicola reale degli Hittiti? Fs Rosellini 385-398
Gabelmann H. 1965a: Studien zum frühgriechischen Löwenbild ?Rezension?
Gilibert A. 2011b: Die anatolische Sphinx Wege der Sphinx 39-49
Gökhan Tiryaki S. 2013a: Yeni Hitit Sanatı Üzerine İkonografik Araştırmalar (1): Üzüm Salkımı ve/veya Başak Filizi Taşıyanlar / Iconographic Studies on Neo-Hittite Art (1): Figures Holding a Bunch of Grapes and/or Ears of Wheat Cedrus 1 33-53
Gonnet H. 1967a: Arkeolojik Belgelere Göre Eti Güneş Kursları / Le disque solaire hittite d'après les documents archéologiques Anadolu 11 161-166 / 167-196
Görke S. − Kozal E. 2018a: Birds of prey in pre-Hittite and Hittite Anatolia (c. 1970–1180 BCE): textual evidence and image representation Gersmann K.-H. − Grimm O. 2018a 1667-1689
Gunter A.C. 2002a: Animals in Anatolian Art History of the Animal World 79-96
Gurney O.R. 2000a: The Iconography of the Hasanlu Bowl Gs Cagni 417-420
Güterbock H.G. 1993a: Sungod or King? Fs N. Özgüç 225-226
Haas V. 2004a: Das Fest der Sphingen AoF 31 46-56
Haroutunian H. 2002a: Bearded or Beardless? Some Speculations on the Function of the Beard among the Hittites Gs Güterbock 43-52
Hart C. 2016a: An Analysis of the Iconographic Rosette Motif as a Means of Non-Verbal Communication: A Case Study – The Rosette Motif and its Association with Solar Symbolism 9 ICAANE – vol. 1 125-135
Hawkins J.D. 2015b: The Soul in the Stele? CRRAI 57 49-56
Hermanowska-Stelmachów E. 1975a: Iconographie des sceaux de Kaneš Études et travaux 8 25-31
Hout Th.P.J. van den 1993a: Tudḫalija Kosmokrator. Gedachten over ikonografie en ideologie van een Hettitische koning. Inaugurationsrede an der Universität von Amsterdam, 16. Juni 1993 ?Rezension?
Hout Th.P.J. van den 1995a: Tudḫalija IV. und die Ikonographie hethitischer Grosskönige des 13. Jhs. BiOr 52 545-573
Hrouda B. - Spanos P.Z. 1993a: Bemerkungen zum zuckerhutähnlichen Symbol auf altanatolischen Stieren Fs Neve 199-205
Hrouda B. 1990a: Zur Bedeutung des Fisches in der "späthethitischen" Kunst: religiöse oder nur profane Darstellung? Fs Bounni 109-116
Hutter M. 2004a: Die Götterreliefs im Löwentor von Malatya und die Religionspolitik des PUGNUS-mili Gs Forrer 385-394
Hutter M. − Hutter-Braunsar S. 2017a: König und Gott. Die ikonographische Repräsentation der hethitischen Könige Fs Galter 155-174
Işik F. 2004a: Zur Entstehung der Falten und des Lächelns in der Ägäis Späthethitischer Kulturraum 127-150
Kepinski Ch. 1982a: L'arbre stylisé en Asie occidentale au 2e millénaire avant J.-C. BDAFI 1 ?Rezension?
Kirdemir N. 2000a: Hitit Sanat Eserlerinde Sunak Betileri Muğla Üniversitesi SBE Dergisi 1-2 2000 159-172
Klengel H. 2002a: "An der Hand der Gottheit". Bemerkungen zur "Umarmungsszene" in der hethitischen Tradition Fs Popko 205-210
Kozloff A.P. 1974a: Three Ancient Near Eastern Celebrations and a Guest of Honor BCMA 61 14-26
Loon M.N. van 1992a: The Rainbow in Ancient West Asian Iconography Natural Phenomena 149-168
Loosveldt S. 1982a: Studie van de gevleugelde dierfiguren in Klein-Azië: Typologie, chronologie en betekenis ?Rezension?
Marchetti N. − Peker H. 2018a: The Stele of Kubaba by Kamanis and the Kings of Karkemish in the 9th Century BC ZA 108/1 81-99
Martino S. de 2010a: Symbols of Power in the Late Hittite Kingdom Fs Singer 87-98
Master of Animals: The Master of Animals in Old World Iconography ?Rezension?
Mayer-Opificius R. 1984a: Die geflügelte Sonne. Himmels- und Regensdarstellungen im Alten Vorderasien UF 16 189-236
Mazzoni S. 1986a: Il trionfo sul nemico: trasformazioni di un motivo iconografico in Siria e in Anatolia VO 6 71-93
Mellink M.J. 1987c: Anatolian Libation Pourers and the Minoan Genius Fs Porada 2 65-72
Mellink M.J. 1992b: Rivers in Anatolian Art? Natural Phenomena 193-214
Mérode R. de - Damblon-Willemaers N. 1983a: Essai sur I'iconographie des cervides chez les Hittites Fs Naster 2 173-186
Mesnil du Buisson R. du 1963a: Le dieu-griffon à Palmyre et chez les Hittites ?Rezension?
Mora C. 2012b: Un “leone errante” e altre evidenze di contatti, di influenze, di trasmissione di motivi nella glittica ittita StMed 24 191-206
Müller V.K. 1925a: Wanderungen eines altorientalischen Motivs OLZ 28 785-794
Osten H.H. von der 1926a: The snake symbol and the Hittite twist AJA 30 405-417
Özyar A. 2018a: Bildliche und Schriftliche Denkmäler zur Selbstdarstellung von Eliten in Anatolien Anatolian Metal 8 241-254
Paradiso G. 2019a: I Gesti nelle rappresentazioni iconografiche ittite tra il XVI e il XIII secolo a.C. AsiAnA 1/1 143-158
Parayre D. 1987a: Carchemish entre Anatolie et Syrie à travers I'image du disque solaire ailé (ca. 1800-717 avant J.C.) Hethitica 8 319-360
Perrot G. 1871a: (Sur les colonnes décoratives qui ornent les édicules tenus à la main par les figures de Iasili-Kaïa) BulSAntFr 39-45
Poli P. 2008a: Traduzione, assimilazione, interpretazione di elementi iconografici ed ideologici da tradizioni diverse. Il caso di Malatya 4 AttiOrientalisti 250-275
Procopé-Walter A. 1929a: Le prototype local des animaux galopants dans l'art de l'Asie antérieure Syria 10 85-102
Savaş S.Ö. 2001a: Yumruk Biçimli Gümüş Hitit Kabı ile Fraktin Kaya Anıtı Üzerinde Görülen Bazı Kült Nesnelerinin İdentifikasyonu 4HitCongr 610-622
Simon Zs. 2012a: Hethitische Felsreliefs als Repräsentation der Macht: Einige ikonographische Bemerkungen CRRAI 54 687-698
Soysal O. 2003b: Did a Hittite acrobat perform a bull-leaping? NABU 2003 105-107, 2003/95
Taracha P. 1996a: Two Spears on the Stag Rhyton in the Schimmel Collection ArchAnat 2 71-77
Taracha P. 2002a: Bull-leaping on a Hittite vase. New light on Anatolian and Minoan religion Archaeologia 53 7-20
Taracha P. 2004f: More about Hittite bull-leaping NABU 2004 2004/53
Taracha P. 2008c: The Storm-God and Hittite Great King 6HitCongr2 745-751
Taracha P. 2009d: Hunting and Combat Weapons in the Mycenaean World and Hittite Anatolia Fasciculi Archaeologiae Historicae 22 9-15
Taracha P. 2012a: The Sculptures of Alacahöyük: A Key to Religious Symbolism in Hittite Representational Art Near Eastern Archaeology 75 108-114
Wainwright G.A. 1956a: The Cappadocian Symbol Gs Garstang 137-143
Warburg Institute Colloquia 9: The Iconography of Cylinder Seals Warburg Institute Colloquia 9 ?Rezension?
Willemaers N. 1973a: Contribution iconographique à I'histoire du ritual hittite Revue des archéologues 6 7-18
Willemaers N. 1977a: Contribution iconographique à I'histoire du ritual hittite, II. Confrontation avec les textes Hethitica 2 53-78
Williams-Forte E. 1993a: Symbols of Rain, Lightning and Thunder in the Art of Anatolia and Syria Fs N. Özgüç 185-190
Yalcın S. 2011a: A Study of Cultural Interaction in the Eastern Mediterranean during the Late Bronze Age: Adaptation of the Winged Sun Disc by the Hittites Intercultural Contacts 521-535
Yıldırım T. 2008a: New Scenes on the Second Relief Vase from Hüseyindede and their Interpretation in the Light of the Hittite Representative Art 6HitCongr2 837-850
Ziffer I. 2005a: From Acemhöyük to Megiddo: The Banquet Scene in the Art of the Levant in the Second Millennium BCE Tel Aviv 32 133-167
Vgl. zum Thema ferner:
Alp S. 1978-1980a: Eine Sphinxvase aus Karahöyük bei Konya Anadolu 21 9-16
Aro S. 2010a: Luwians in Aleppo? Fs Hawkins 1-9
Autran C. 1922-1923a: Tarkondemos. Réflexions sur éléments graphiques figurant sur le monument appele "Sceau de Tarkondemos"
Biettlot S. 2010a: Les symboles divins solaires hittites : circulation ou invention ? RANT 7 3-12
Bittel K. 1973c: Anatolica Fs Otten 25-36
Boehmer R.M. 1986a: Drei Siegel mit Spiralstabmuster aus Ḫattuša Fs Porada 49
Bolatti-Guzzo N. 2004a: La glittica hittita e il geroglifico anatolico CMP-SR 1 215-305
Bolatti-Guzzo N. − Marazzi M. 2010a: Note di geroglifico anatolico Gs Neu 11-28
Bonatz D. 2001b: Il banchetto funerario. Tradizione e innovazione di un soggetto sociale nella Siria - Anatolia dal Bronzo antico all`Età del Ferro EVO 24 159-174
Bonatz D. 2002a: Fremde "Künstler" in Ḫattuša. Zur Rolle des Individuums beim Austausch materieller Kultur in der Späten Bronzezeit Brückenland Anatolien? 69-83
Bonatz D. 2007a: The Divine Image of the King: Religious Representation of Political Power in the Hittite Empire ReprPolPower 111-136
Bonatz D. 2007b: The Iconography of Religion in the Hittite, Luwian and Aramaean Kingdoms Iconography of Deities and Demons: Electronic Pre-Publicatio 1-29
Bonatz D. 2016a: Syro-Hittite Funerary Monuments Revisited Draycott C.M. − Stamatopoulou M. 2016a 173-193
Börker-Klähn J. 1994b: Der hethitische Areopag: Yerkapı, die Bronzetafel und der "Staatsstreich" AoF 21 131-160
Börker-Klähn J. 2002a: Götterkämpfe? Historie! Gs Imparati 109-140
Bossert H.Th. 1957d: Meine Sonne Or NS 26 97-126
Brentjes B. 1998a: Tiere und Libationsbecher im Grabkult Kaukasiens und der Steppen und die Hethiter CRRAI 43 57-66
Çambel H. - Özyar A. 2003a: Karatepe-Aslantaş. Azatiwataya. Die Bildwerke
Cammarosano M. 2015b: The location of cult stelae in the light of the Hittite cult-inventories The Vishap Stone Stelae 224-232
Cara C. de 1891c: Rock carvings at Iasili-Kaia (Cappadocia) PSBA 13 196-198
Çevik N. 2007a: Dağlardaki Tanrılar ve Tanrı Dağlar Fs Dinçol-Dinçol 175-193
Collins B.J. 2003a: On the Trail of the Deer: Hittite kūrala- Fs Hoffner 73-82
Corti C. 2017b : From Mt. Hazzi to Šapinuwa. Cultural Traditions in Motion in the First Half of the 14th Century BC Mesopotamia 52 3-20
Cultraro M. 2004a: Exercise of Dominance. Boar Hunting in Mycenaean Religion and Hittite Royal Rituals Offizielle Religion 117-135
Dubcová V. 2011a: Götter ohne Grenzen? Transfer der religiösen Ikonographie in der Bronzezeit – Alter Orient und die frühe Ägäis ANODOS 10 103-116
Ensert H.K. 2006a: Is the Small God Figure in the Seal Impression of Tudkhaliya IV, RS 17.159, Murshili II? / RS 17.159 Nolu IV. Tuthaliya’nın Mühür Baskısındaki Küçük Tanrı Figürü II. Murşili midir? Anadolu/Anatolia 30 93-109
Erbil Y. 2017a: Preliminary Report on the Fasıllar Survey Centennial Laroche 191-200
Garelli P. - Homès-Fredericq D. 1987a: Une tablette de la couche I b de Kaniš Fs Reiner 107-123
Goedegebuure P. 2012a: Hittite Iconoclasm: Disconnecting the Icon, Disempowering the Referent OIS 8 407-452
Gonnet H. 2002a: Un rhyton en forme de kurša hittite Gs Imparati 321-327
Güterbock H.G. 1989a: Hittite kursa "hunting bag" Fs Kantor 113-119
Harmanşah Ö. 2007a: Upright Stones and Building Narratives: Formation of a Shared Architectural Practice in the Ancient Near East Fs Winter 69-99
Harmanşah Ö. 2011a: Moving Landscapes, Making Place: Cities, Monuments and Commemoration at Malizi/Melid JMA 24 55-83
Hawkins J.D. 2003b: The Storm-God Seal of Mursili III Fs Hoffner 169-175
Hazenbos J. 2002a: Zum Imamkulu-Relief Fs Popko 147-161
Herbordt S. 2005b: Priester. B. II. Nache archäologischen Quellen. In Anatolien RlA 10 647-648
Herbordt S. 2010a: The Bulls on the Seals of Muwatalli II Fs Hawkins 123-130
Herrmann V.R. 2017a: Appropriation and Emulation in the Earliest Sculptures from Zincirli (Iron Age Samʾal) AJA 121/2 237-274
Hutter-Braunsar S. 2006a: Materialien zur religiösen Herrscherlegitimation in hieroglyphenluwischen Texten Pluralismus und Wandel 97-114
Hutter-Braunsar S. 2015a: Religiöse Herrschaftslegitimation Im Vorderen Orient am Beispiel der Hethiter CNES 16 22-70
Kulakoğlu F. 2008a: A Hittite God from Kültepe Gs Garelli 13-19
Lebrun Ch. 2004b: L'aigle bicéphale sur les sceaux inscrits de scribes dans le monde hittite RANT 1 133-148
Lebrun R. 1984a: Le zoomorphisme dans la religion hittite Animal, homme, dieu dans le Proche-Orient 95-103
Lebrun R. 2003c: Propos relatifs à l'arbre dans l'Anatolie antique L'Arbre 69-71
Leinwand N. 1992a: Regionl Characteristics in the Styles and Iconography of the Seal Impressions of Level II at Kültepe JNES 21 141-172
Manuelli F. 2016a: What Remains when Contact Breaks Off? Survival of Knowledge and Techniques in the Material Culture of the Peripheral Regions of the Hittite Empire after Its Dissolution Foietta E. et al. 2016a 26-35
Martino S. de 2016c: The Celebration of the Hittite Festivals: Texts in Comparison with Archaeological Evidence StBoT 60 91-104
Mazzoni S. 1982a: Gli stati Siro-lttiti e I' "età oscura", II. Sviluppi iconografici e propaganda politica EVO 5 197-208
Mora C. 2016c: The ‘Quellgrotte’ in Boğazköy: A Re-Examination Fs Ünal 361-366
Mora C. 2016d : A Hittite Seal in the Ebnother Collection, Schaffhausen (Switzerland) Fs Beyer 349-355
Novák M. 2002a: Akkulturation von Aramäern und Luwiern und der Austausch von ikonographischen Konzepten in der späthethitischen Kunst Brückenland Anatolien? 147-171
Novák M. 2005a: Arameans and Luwians - Processes of an Acculturation CRRAI 48 252-266
Oliva J. 2017a: On dšerri, dḫurri, and petari at Šapinuwa NABU 2017/4 177
Oreshko R. 2017a: Hartapu and the Land of Maša. A New Look at the KIZILDAĞ-KARADAĞ Group AoF 44/1 47-67
Özgüç N. 2002a: Götterprozessionen, Kriegs- und Jagdszenen. Ein Überblick über den Motivreichtum anatolischer Roll- und Stempelsiegel des 20.-18. Jahrhunderts v. Chr. Hethiter 234-239
Özyar A. 2003a: Architectural Reliefs in Anatolia through Time: Contextualizing the Gate Sculptures of Karatepe-Aslantaş/Azatiwataya Identifying Changes 107-115
Patrier J. 2015a: Détail et alimentation dans l´iconographie syro-anatolienne (IIIe-Ier millénaires av. J.-C.). Partie II: Pomme de pin ou gigot? UF 46 321-340
Pecchioli Daddi F. 2010b: The performer Teaser and/or Mocks the Bull Hethitica 16 121-130
Pecchioli Daddi F. 2010e: “Il giocoliere scherza col toro” SMEA 52 265-272
Peled I. 2019a: Categorization and Hierarchy: Animals and their Relations to Gods, Humans and Things in the Hittite World Mattila R. − Fink S. − Ito S. 2019a 79-93
Poli P. 2012a: “A margine” di alcune iscrizioni e raffigurazioni di epoca neo-ittita StMed 24 207-230
Porada E. 1982a: Kleine Bemerkungen über Abrollungen auf Tafeln des Karum Kanesh und zwei Texte CRRAI 25 161-171
Porada E. 1986a: A Subject for Continuing Conversation Fs Mellink 84-92
Rieken E. 2015a: Bemerkungen zum Ursprung einiger Merkmale der anatolischen Hieroglyphenschrift WdO 45 216-231
Şahin M. 1999a: Neue Beobachtungen zum Felsreliefs von Ivriz/Konya. Nicht in den Krieg, sondern zur Ernte: der Gott mit der Sichel AnSt 49 165-176
Savaş Ö.S. 2008a: The Fist of the Storm God and the ‘Rundbau = Étarnu-structure’ 6HitCongr2 657-680
Savaş S.Ö. 2002b: Tahtlar ve Asalar: "Hitit Tanrılarının ve Krallarının Gücü" Gs Imparati 705-733
Schachner A. 2003b: Opfer. B. II. In der Bildkunst. Anatolien RlA 10 111-113
Schachner A. − Bucak E. 2005a: Neo-Assyrian or Neo-Hittite? An orthostat in Şanlıurfa Archaeological Museum Anatolian Iron Ages 5 157-166
Schachner A. − Schachner Ş. − Karabulut H. 2002a: Vier Sitzbilder aus Bit-Bahiani ZA 92 106-123
Schuol M. 2004c: Betrachtungen zu einem hethitischen Gefäß in Form einer geballten Faust AoF 31 320-339
Seeher J. 2002c: Ein Einblick in das Reichspantheon. Das Felsheiligtum von Yazılıkaya Hethiter 112-117
Seeher J. 2007a: Eine Kultvase mit der Darstellung des Wettergottes von Halab aus Hattuša Fs Dinçol-Dinçol 707-720
Seeher J. 2009a: Der Landschaft sein Siegel aufdrücken – hethitische Felsbilder und Hieroglypheninschriften als Ausdruck der herrscherlichen Macht- und Territorialanspruchs AoF 36 119-139
Stokkel P.J. 2005a: A New Perspective on Hittite Rock Reliefs Anatolica 31 171-188
Taracha P. 2011b: The Iconographic Program of the Sculptures of Alacahöyük JANER 11 132-147
Teissier H. 1993a: The Ruler with the Peaked Cap and Other Syrian Iconography on Glyptic from Kültepe in the Early Second Millennium B.C. Fs N. Özgüç 601-612
Ünal A. 1998c: Weitere Deutungsversuche der Orthostatenreliefs am Sphinxtor von Alaca Höyük aus philologischer Sicht: Zur Identität des nackten Menschen auf dem Westfries 3HitCongr 293-604
Ünal A. 2019a: New Insights into the Nature and Iconography of the Hittite Horse Deity Pirwa Fs Poetto 690-702
Watkins C. 2007a: The Golden Bowl: Thoughts on the New Sappho and its Asianic Background Classical Antiquity 26 305-325
Yalçın Ü. 2012a: Alacahöyük İtç Kral Mezarları Üzerine II: İdoller 2. Çorum Semp. 111-122
Yıldırım T. 2002a: Music in Hüseyindede/Yörkülü: Some New Musical Scenes on the Second Hittite Relief Vase AnAr 16 591-603
Yıldırım T. 2009a: Hüseyindede: a Settlement in Northern Central Anatolia – Contributions to Old Hittite Art Central-North Anatolia 235-246, Pls. XXIV-XXIX
Zolotnikova O. 2016a: The Storm-God with a Battle-Axe on the Early 1st Millennium BC Reliefs from Eastern Anatolia/Northern Syria 9 ICAANE - vol. 1 295-306



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